symulacyjna i eksperymentalna analiza oddziaływania dynamicznego pojazdu z torem
weryfikacja założeń konstrukcyjnych z uwzględnieniem scenariuszy trudnych do zrealizowania w rzeczywistej eksploatacji (np. wykolejenie pojazdu, uszkodzenie elementów układu biegowego)
ocena dynamicznego zachowania pojazdów do celów dopuszczenia do eksploatacji zgodnie z PN–EN 14363 lub innymi wytycznymi
ocena bezpieczeństwa jazdy, spokojności biegu oraz komfortu jazdy
analiza sił działających na podzespoły pojazdu w wybranych warunkach ruchu
ocena sił na styku koła z szyną dla dowolnej geometrii kontaktu
Analizy współpracy koła z szyną
identyfikacja charakteru wzajemnego oddziaływania koła i szyny (liczba i położenie punktów styku, poślizgi itp.).
identyfikacja przyczyn przyspieszonego zużywania się kół oraz szyn
projektowanie nowych profili kół taboru. Optymalizacja współpracy koła z szyną dla przyjętych kryteriów (np. hałasu tocznego, tempa zużywania, bezpieczeństwa jazdy)
pomiary w oparciu o autorski, multisensorowy system oceny współpracy koła z szyną (badania metodami optycznymi, termograficznymi, tensometrycznymi oraz wibroakustycznymi)
Badania drgań i hałasu
pomiary hałasu emitowanego na zewnątrz i wewnątrz pojazdów
lokalizacja źródeł drgań i hałasu
badania wpływu drgań przekazywanych na budynki i ludzi
badania komfortu jazdy
pomiary drgań i hałasu na stanowiskach pracy
badania i analizy modalne obiektów technicznych
badania zrozumiałości mowy
modelowanie emisji i propagacji hałasu generowanego przez pojazdy
nienormatywne badania eksperymentalne w pojazdach i budynkach
badania skuteczności tłumienia materiałów akustycznych
badania hałasu infradźwiękowego
Diagnostyka i monitorowanie stanu technicznego
projektowanie, realizacja i implementacja systemów monitorowania stanu technicznego taboru (systemy pokładowe), infrastruktury (systemy przytorowe) i innych obiektów technicznych
detekcja, lokalizacja, identyfikacja i kwantyfikacja uszkodzeń (stanów awaryjnych) układów biegowych (tj. koła, węzły łożyskowe, hamulce i inne), układów napędowych (tj. silniki, przekładnie, sprzęgła, odbieraki prądu, układy chłodzenia i inne) oraz toru
diagnostyka maszyn i możliwość opracowania systemu monitorowania stanu dowolnego obiektu technicznego
zastosowanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w badaniach stanu technicznego
Ocena stanu nawierzchni infrastruktury szynowej
diagnostyka elementów drogi szynowej
pomiary podstawowych parametrów geometrycznych toru
pomiar zużycia szyn i rozjazdów
monitorowanie, predykcja oraz sposoby oceny stanu technicznego
Projektowanie i badania układów hamulcowych
badania symulacyjne całego układu hamulcowego pociągu lub jego fragmentów np. zaworów hamulcowych w aspekcie projektowania nowych lub identyfikacji układów rzeczywistych
badania układów hamulca kolejowego na stanowisku pomiarowym dla układu wagonowego oraz fragmentu przewodu głównego
analizy hamowności oraz dynamiki hamowania pociągu
badania materiałów ciernych w warunkach laboratoryjnych i eksploatacyjnych
badania wibroakustyczne, termowizyjne oraz tensometryczne
Projektowanie pojazdów i ich podzespołów
projektowanie całych pojazdów szynowych (kolejowych i miejskich) oraz ich podzespołów
opracowanie i weryfikacja założeń konstrukcyjnych
obliczenia dynamiczne i wytrzymałościowe
obliczenia układów biegowych, w tym układów hamulcowych, usprężynowania i przeniesienia napędu
optymalizacja konstrukcji pojazdu w funkcji przyjętych kryteriów
Wsparcie przy certyfikacji i homologacji pojazdu szynowego
doradztwo, prowadzenie, reprezentowanie oraz czynne wsparcie w procesie dopuszczenia do eksploatacji pojazdów szynowych na terenie Unii Europejskiej
wstępne badania całego pojazdu lub jego podzespołów
opracowanie i przygotowanie dokumentacji technicznej oraz eksploatacyjnej
ekspertyzy, opinie techniczne oraz analizy przebiegu krajowych i międzynarodowych procesów dopuszczenia do eksploatacji pojazdów szynowych
Zarządzanie bezpieczeństwem w transporcie
wsparcie w opracowaniu dokumentacji w ramach procesów akceptacji bezpieczeństwa (dowodu bezpieczeństwa), w tym zarządzania ryzykiem zgodnie z rozporządzeniem nr 402/2013 (CSM RA)
wsparcie w zakresie specyfikowania i wykazywania RAMS (niezawodności, dostępności, podatności utrzymaniowej i bezpieczeństwa) zgodnie z normami EN 50126 i EN 50129
szkolenia i indywidualne konsultacje dające możliwość tworzenia systemów zarządzania bezpieczeństwem i utrzymaniem, dostosowanych do specyfiki przedsiębiorstwa oraz dostarczające naukowych i praktycznych podstaw zarządzania ryzykiem zagrożeń w transporcie